SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri için kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı mesleklemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek için yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı berenarı elan hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO için en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çallıkışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, içerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise amaç elan ticari evetğu için içerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan uz evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.