Gerilim

Gerilim

Kişinin yaşadığı cemiyet süresince değeri olan , yetenek, gidiş ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı kuruluşlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına isabetli ) bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakarak;

· Yetişek bir prosestir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğalışveriştirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç esas öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler karınin aynıdır. Amaçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğalışverişebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğalışverişmez.

Yetişek kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birbunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğalışverişikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Yetişek, kişioğlu karınin yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği kadar istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendi kendine vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzen olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, imtihan neticeları kadar istenilen davranış bileğalışverişiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

https://universitetabanpuanlari.name.tr/ https://buyukcekmecemarangoz.name.tr/ https://odunkomurfiyatlari.name.tr/ https://yabancicisim.name.tr/ https://evcilkoyun.name.tr/ https://howmuchiron.enpatika.com/ https://willitsink.enpatika.com/ https://howmuchis1kg.enpatika.com/ https://howmuchis1ton.enpatika.com/ https://howmuchisgold.enpatika.com/ Heets Sigara
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
instagram takipçi satın al
mardin escort trabzon escort malatya escort ordu escort erzurum escort gaziantep escort gümüşhane escort puff bar elektronik sigara
https://seokoloji.gen.tr
https://yatirimsiz-bonus.com Steroid Satın Al Puro Satın Al
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
https://steroidvip2.com/ steroid satın al steroid satın al puro satın al sigara satın al betboo bahigo betsat süperbahis korsan taksi mersin escort